Model StoryBrand

Model StoryBrand

Model StoryBrand to koncepcja marketingowa stworzona przez Donalda Millera. Jej głównym celem jest uproszczenie komunikacji między marką a klientem, tak aby odbiorca mógł łatwo zrozumieć, czym dana marka się zajmuje i jak może mu pomóc.

 

Na czym polega Model StoryBrand?

Wyobraź sobie, że każda marka opowiada historię. Model StoryBrand sugeruje, że ta historia powinna być skonstruowana w taki sposób, aby klient mógł łatwo się w nią wciągnąć i odnaleźć w niej swoje miejsce.

Kluczowe elementy Model StoryBrand:

Bohater: To Twój klient. Ma on problem, który chce rozwiązać.

Zły: Problem, z którym zmaga się bohater.

Bohaterowie: Produkty lub usługi, które rozwiązują problem bohatera.

Przewodnik: Marka, która prowadzi bohatera do rozwiązania.

Plan: Jasno określony sposób, w jaki bohater może osiągnąć swój cel.

Pozytywne przeżycie: Korzyści, jakie bohater odnosi dzięki produktowi lub usłudze.

Wezwanie do działania: Zachęta dla bohatera, aby podjął konkretne kroki.

 

Dlaczego Model StoryBrand jest skuteczny?

Prostota: Skupia się na najważniejszych elementach komunikacji.

Empatia: Stawia klienta w centrum uwagi.

Jasność: Prezentuje ofertę w sposób zrozumiały dla odbiorcy.

Efektywność: Prowadzi do większego zaangażowania klientów i lepszych wyników sprzedaży.

 

Dlaczego strona oparta na StoryBrand jest skuteczna?

Jasność przekazu: Dzięki klarownej strukturze, użytkownik natychmiast rozumie, co oferujesz i jak to może mu pomóc.

Skupienie na kliencie: Cała strona skupia się na potrzebach i problemach Twojego klienta, sprawiając, że czuje się zrozumiany.

Perswazja: Poprzez opowiadanie historii, przekonujesz użytkownika, że Twoja oferta jest najlepszym rozwiązaniem.

Wezwanie do działania: Jasno określasz, co użytkownik ma zrobić dalej, np. dokonać zakupu lub skontaktować się z Tobą.

 

Jak stworzyć stronę opartą na StoryBrand?

Zidentyfikuj bohatera: Kim jest Twój idealny klient? Jakie ma problemy?

Zdefiniuj złego: Jaki problem sprawia, że Twój klient szuka rozwiązania?

Przedstaw bohatera: Opisz swoje produkty lub usługi jako rozwiązanie problemu.

Wyznacz przewodnika: Pokaż, że Twoja marka jest tym, który poprowadzi klienta do sukcesu.

Ustal plan: Wyjaśnij, jak klient może skorzystać z Twojej oferty.

Opisz pozytywne przeżycie: Pokaż, jak życie klienta zmieni się na lepsze po skorzystaniu z Twojej oferty.

Wystosuj wezwanie do działania: Zachęć użytkownika do konkretnej akcji.

 

Przykładowe elementy strony opartej na StoryBrand

Nagłówek: Jasno określa, co oferujesz i dla kogo.

Podtytuł: Opisuje korzyści, jakie klient zyska.

Bohater: Prezentuje wyzwania, z którymi zmaga się Twój klient.

Przewodnik: Pokazuje, jak Twoja marka rozwiązuje te problemy.

Dowody społeczne: Recenzje klientów, case studies.

Wezwanie do działania: Wyraźny przycisk z zachętą do zakupu lub kontaktu.

 

Źródło: „Model StoryBrand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki” Donald Miller

 

Masz pytania?

Zadzwoń lub napisz do nas, jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Polecane artykuły

Certyfikat SSL

Co to jest certyfikat SSL

SSL to nazwa protokołu kryptograficznego służącego do uwierzytelniania i szyfrowania komunikacji w sieci. Certyfikat SSL to plik danych przechowywany na serwerze źródłowym witryn i umożliwia przechodzenie z protokołu HTTP na HTTPS, co zwiększa bezpieczeństwo. Certyfikaty SSL umożliwiają szyfrowanie SSL/TLS i zawierają klucz publiczny witryny oraz tożsamość witryny wraz z powiązanymi

Czytaj więcej »
Responsywne strony internetowe

Co to są responsywne strony internetowe

Ludzie spędzają średnio ponad 3 godziny dziennie na korzystaniu z cyfrowych multimediów na swoich smartfonach. W związku z tym, nie wystarczy już posiadanie strony internetowej, która działa tylko z komputera stacjonarnego lub laptopa. Responsywne strony automatycznie dostosowują się do różnych rozmiarów ekranu i widoków. Dzięki responsywnej stronie internetowej ktoś może

Czytaj więcej »
Dlaczego warto mieć blog firmowy

7 powodów dla których warto prowadzić firmowy blog

Wielu polskich przedsiębiorców ciągle jeszcze z lekceważeniem traktuje blogi. Zupełnie inne zdanie na ten temat mają szefowie takich firm, jak Coca-Cola, Disney, Ikea, czy IBM. Okazuje się, że sukces osiągają ci, którzy zamiast szyldów na płocie i reklam w lokalnej stacji radiowej, dużą część swojego marketingu opierają na regularnie publikowanych,

Czytaj więcej »